Cebu-city

27 november 2019 - Cebu City, Filipijnen

Na drie zonovergoten dagen op Malapascua verlaten we het eiland met storm en regen.

IMG-20191127-WA0002

Ondanks de ruige zee viel de boottocht van 45 minuten mee en was het opgehouden met regenen. Nog geen kwartier later vertrok de bus naar Cebu-city. Cebu-city is de hoofdstad van het eiland Cebu en een transport hub voor de omliggende Visayas eilanden. Ditkeer hebben we wel een hotel in een goede buurt uitgekozen. Ed kon zich van 22 jaar geleden alleen nog een leuke biertuin herinneren. We weten niet zeker of het dezelfde was, maar we vonden er één waar we gezellig hebben gegeten en gedronken.

20191126_213537

Toeristisch gezien is er niet veel te doen in deze drukke lelijke stad. Schrijnend om te zien is het grote aantal kleine kinderen dat op straat loopt te bedelen. Er is een groot verschil tussen arm en rijk.

IMG_047420191127_111440

Naast grote slopenwijken worden nieuwe moderne kantoor -en wooncomplexen gebouwd en ook aan luxe winkelcentra geen gebrek.

IMG_0478IMG_0487

Wij brengen een bezoek aan de grote basiliek "Basilica Minore del Santo Niño" en de Carbon markt.

20191127_122201

Één dag in deze stad is echt wel genoeg en morgenochtend vliegen we naar het eiland Palawan.

1. Bob Tigchelaar:
    29 november 2019
    Mooi reisverslag mannen , en zo duidelijk hoe de katholicisme een rol speelde op de Fillipijn eilanden. Tot de volgende bericht. Genietse. xx