CHINA 2019 / Guiling

27 april 2019 - Guilin, China

We verlaten Changsha en voor nu ook de provincie Hunan met de hogesnelheidstrein.

IMG_0190

Het inchecken en de veiligheid controles zijn vergelijkbaar met die van een luchthaven. Grote borden geven aan van welke gate onze trein vertrekt en een kwartier voor vertrek mogen we het perron op.

IMG_0171

Daar staat weer aangegeven in welke rij je voor jouw wagon nummer moet gaan staan. Heel goed georganiseerd allemaal. De trein haalt soms een snelheid van 300 km per uur en we arriveren na 3,5 uur in Guilin.

Snelheid 300 km per uur

Guiling ligt in de provincie Guangxi en is met ruim 800000 inwoners wat minder hectisch dan Changsha.

IMG_0196

De Karst gebergten en de groene valleien, maken deze provincie erg populair en we zien hier ook wat meer Westerse toeristen. In het Riverside Inn hotel worden we in goed Engels welkom geheten en ingecheckt.

IMG_0301IMG_0300

De rivier Li, twee grote meren met eromheen hoge rots pieken zijn de belangrijkste bezienswaardigheden in Guilin.

IMG_0198

Vandaag lopen we naar het Deicai park, waar we drie Karst-pieken beklimmen.

IMG_0228

De Bright moon peak, Crane peak en de Yuyua peak. Het heeft vannacht flink geregend, maar het is nu droog en we hebben redelijk helder uitzicht over de stad en de omgeving. Wel veel trappen lopen, dus onze knieën hebben het zwaar te verduren.

IMG_0235

Guilin is een heerlijke stad om rond te wandelen. Heel relaxed en veel leuke straatjes en wandelpaden langs de rivier en om de meertjes heen.

IMG_0274IMG_0207

Verder hebben we hier de tijd genomen om de komende week voor te bereiden. Hotels geboekt en uitgezocht hoe we van de ene naar de andere plaats komen. Morgenochtend vertrekken we hier met een lokale bus naar Yangshuo, waar we vieren nachten zullen blijven.

IMG_0244

1. Rob Stricker:
    27 april 2019
    Veel plezier
  2. Eline:
    27 april 2019
    Wat een mooie blog!! Ik liep nog beetje achter en zojuist al jullie verhalen gelezen.wens jullie een fijne tijd in China!
  3. Bob Tigchelaar:
    28 april 2019
    Wat een supersonische bullet snelheids trein. Geweldig!
  4. Dot en Veronneke:
    28 april 2019
    Oeps....wij liepen ook een beetje achter, maar nu inmiddels helemaal bij. Julie hebben in die paar dagen al veel gezien en meegemaakt zeg. We kijken uit naar jullie volgende post. Liefs 💋💋
  5. Henk:
    30 april 2019
    Wij lopen ook achter. Ik had ingevuld dat ik een email zou krijgen als jullie wat hadden gepost. Dat werkt blijkbaar niet. Wij zijn nu weer bij. Leuke foto's en jullie zijn weer erg actief. Lijkt ons wel vermoeiend, maar jullie zijn dit soort reizen gewend. Wel jammer van het weer. Nog geen zonnig plaatje gezien. De bullittrein lijkt mij wel gaaf. We blijven nu regelmatig checken als we wifi hebben, want Amerika is wat dat betreft toch naar onze maatstaven onderontwikkeld. Veel reisplezier verder. Groet van ons