Palawan

3 december 2019 - Puerto Princesa, Filipijnen

We vliegen van Cebu-city naar Puerto Princesa op het eiland Palawan. Wat een korte vlucht van 55 minuten had moeten zijn, werd er één met hindernissen.

20191128_12312620191130_162726

Een kwartiertje te laat vertrekken is niet zo erg, maar om na 50 minuten in de lucht te horen te krijgen dat we wegens een storing in het navigatie systeem terug moeten keren naar Cebu wel. Een technische storing in de lucht is toch wel spannend, maar gelukkig landde we, twee uur na het opstijgen, weer veilig op de plek van vertrek. Nog binnen een uur zitten we weer in de lucht met een ander toestel, dat ons naar Puerto Princesa brengt.

IMG_0500

Dit is een aardig haven stadje, maar niet zo sprookjesachtig als de naam doet voorkomen. In Puerto Princesa oftewel Prinsessen poort zijn helaas naast prinsessen ook geen sprookjesprinsen aan de poort te bekennen.

20191130_065743

Het hotel is prima en we hebben twee nachten geboekt, zodat we een hele dag de tijd hebben om de stad te bekijken.

IMG_0511

Onze laatste bestemming van deze reis is Port Barton in het midden aan de westkust van Palawan. We hebben online al tickets geboekt voor de lokale bus.

20191130_16233920191130_083904

De beenruimte valt mee en de 4 uur durende route is prachtig. Het eiland is erg groen. Port Barton is een klein vissersdorpje en een populaire backpackers plaats. Langs het strand zitten wat kleine resorts en leuke restaurantjes.

20191130_171442

Één van deze tentjes heeft de hele dag happy hour en bij elk eerste biertje dat je besteld, krijg je er een rum-cola en een schaaltje pinda's bij. Niet voor niets de meeste geliefde plaats om de zon onder te zien gaan.

20191201_105749

Je kunt vanuit Port Barton 5 km. naar het Noorden lopen, langs de Pamuyan waterval en naar Pamuyan beach en 5 km. naar White beach in het Zuiden .

20191201_121348

We hebben hier twee hele dagen, dus dat komt mooi uit. In het dorp lopen we een oud Lindenhoff collega tegen het lijf, die hier sinds een maand als manager in een populair pizza restaurant werkt.

20191201_184351

Hoe klein kan de wereld zijn en we gaan natuurlijk een reuzen pizza bij hem eten.

IMG-20191201-WA0004

Voor ons is Port Barton de perfecte plaats om deze vakantie af te sluiten.

Typhoon alarm !!!

Vanmiddag zijn we weer terug naar Puerto Princesa gereisd en blijven hier nog één nachtje. Morgenochtend vliegen we dan via Manilla terug naar Bangkok. Nog wel even afwachten of de typhoon "Tisoy" geen roet in het eten gaat gooien. Op het moment raast deze orkaan over Luzon en ook over de hoofdstad Manilla. Het vliegveld van Manilla is tot nader order gesloten. Tot nu toe nog geen bericht gehad dat onze vlucht van morgenochtend gecancelled is. We hebben wel een lange tussen stop van 7 uur in Manilla, dus enige vertraging zou geen ramp zijn. Als alles goed is komen we dan in de avond in Bangkok aan en omdat er geen late vluchten vanuit Bangkok naar Chiangmai gaan , hebben we twee bedden in de nachttrein geboekt. Het treinstation ligt tegenover het vliegveld, dus makkelijker kan niet. Eerst maar even afwachten of we hier überhaupt weg gaan komen.

1. J.d Essen:
    Goede en veilige reis
  2. Bob Tigchelaar:
    3 december 2019
    Hallo jongens wat een vlieg trip. Ik zal doods bang zijn. Alhoewel ik me kan herinneren Ed is een tijd geleden ...met mijn moeder dat wij 3 maal een door start in Goes Zeeland hebben gemaakt .U the pilot 😂😁
  3. Bob Tigchelaar:
    3 december 2019
    Maar een prachtige weer om op terug te kijken en wat mooie kiekjes allemaal en dan weer heerlik terug naar CM. liefs Bob
  4. Henk:
    3 december 2019
    Goede en veilige terugreis. Het was leuk om jullie weer te volgen. Tot volgend jaar down under.
  5. Charlotte:
    3 december 2019
    Was de reuze pizza ook nog lekker? Succes verder en hoop dat de terugweg allemaal mee gaat vallen. Tot donderdag
  6. Dot en Veronneke:
    3 december 2019
    Wat een mooie reis hebben jullie weer achter de rug, hopen maar dat jullie goed weg kunnen komen uit Manilla. Wat vreselijk weer voor de inwoners.
  7. Sonja:
    4 december 2019
    Bedankt voor jullie mooie reisverhalen en prachtige foto's. Hoop dat alles goed gaat met de terugreis. Succes!
  8. Ed:
    4 december 2019
    Bedankt allemaal voor de vele en leuke reacties. Wij zitten nu in het vliegtuig dat straks naar Bangkok zal vertrekken. Zo te zien gaat alles op tijd en zullen we onze nachttrein naar Chiang Mai halen.