CHINA 2019 / Zhangjiajie

20 mei 2019 - Zhangjiajie, China

Dag 4 in het national park valt wederom in het water. We beginnen nog droog aan een 15 km lange wandeling, maar na 5 km keren we om. Zware regen en onweer, dus we houden het voor gezien.
Toch hadden we Wullingyuan niet over willen slaan en hebben we tussen de buien door mooie natuur gezien.

We hebben nog twee nachten aan de zuid-kant van het park, een hotel in Zhangjiajie stad geboekt. Het is maar een  korte busrit van 40 minuten.

P_20190519_143444

Ondanks de navigatie kunnen we het hotel niet vinden. We weten dat we in de buurt zijn, maar nergens is het Easy Stay hotel te vinden en ook de omliggende hotels kunnen ons niet verder helpen. Dan maar even bellen. De receptioniste komt ons lopend ophalen. Na amper 200 meter lopen staan we voor het hotel en blijkt de naam van het hotel veranderd te zijn. Lekker handig.

In het centrum van Zhangjiajie vertrekt de langste kabelbaan ( 7 km. ) ter wereld naar de top van Tianmen Mountain.

IMG_1284

Boven op de berg is weer een park, tempel, grot en een glazen skywalk. Na lang twijfelen vanmorgen toch besloten deze highlight over te slaan, omdat er laaghangende bewolking is en er boven waarschijnlijk weinig uitzicht. We hebben al zoveel moois gezien en het scheelt weer een gemiddelde wachttijd van 2 uur en € 45.

In plaats daarvan maken we een lange stadswandeling. We zijn weer terug aan de Li rivier, die deze stad in twee delen verdeelt.

IMG_1209

Er wordt hier overal gebouwd en oude wijken worden met de grond gelijk gemaakt, om plaats te maken voor moderne appartement gebouwen.

IMG_1217IMG_1210

Gelukkig is er nog wel een mooi park en een board walk langs beide zijde van de rivier.

IMG_1230IMG_1231

Verder is het gewoon een drukke Chinese stad.

IMG_1212IMG_1278

Voor morgen hebben we onze trein tickets naar Changsha al gekocht. Hier begonnen we een maand geleden aan deze mooie reis. We hebben daar nog één nachtje voor we woensdag weer naar huis vliegen. Ook weer fijn, want we zijn dit jaar nog maar weinig thuis geweest.

1. Marie-louise:
    20 mei 2019
    Alvast goede reis terug en top dat we wat konden meereizen met jullie.🥰😘
  2. Dot en Veronneke:
    21 mei 2019
    Jee, alweer een maand verder en jullie reis zit er alweer op. Jullie hebben veel moois gezien, dit pikken ze ook niet meer van jullie af alleen wel jammer van het weer.
    Goede vlucht weer terug naar huis 💋💋