CHINA 2019 / Fenghuang

11 mei 2019 - Fenghuang, China

Met een busrit van ruim 6 uur verlaten we de provincie Guangxi en keren weer terug in de provincie Hunan, met als eind bestemming Fenghuang.

IMG_0883IMG_0866

We vinden een mooie kamer bij Li Yuan homestay, dicht bij de rivier.

IMG_0700IMG_0695

Fenghuang is een historisch stadje gebouwd in 1704.  Langs deTuojiang rivier en binnen de oude stads muren zijn nog steeds oude houten huizen uit deze tijd te zien.

IMG_0838

De stad is door Unesco erkent als cultureel erfgoed.

IMG_0765

Verschillende etnische groepen wonen in dit gebied en je kunt dat goed terug zien in de verschillende klederdrachten. Net als in Volendam, kun je hier ook in klederdracht op de foto, wat door de Chinese toeristen  wordt gedaan.

IMG_0892

Eindelijk hebben we ook mooi voorjaarsweer. Niet te warm en veel zon en het is leuk om langs de rivier en de smalle straatjes te struinen, waar je veel kleurrijke mensen tegenkomt.

IMG_0824

IMG_0749De kinderen worden hier met kinderstoel achter op de rug van de moeders gebonden en iedereen heeft wel wat te verkopen, maar gelukkig niet opdringerig.

IMG_0854

1. Charlotte:
    11 mei 2019
    Prachtige foto’s en wat fijn voor jullie dat het weer beter is, een stadje met zon ziet er och altijd leuker uit dan met regen
  2. Dot en Veronneke:
    11 mei 2019
    Prachtige kleurrijke foto's en een mooie stad zeg. 💋
  3. Bob Tigchelaar:
    12 mei 2019
    Wat een eeuwen oude cultuur.
  4. Bob Tigchelaar:
    12 mei 2019
    Theetje,mat een mooie trip maken jullie weer mee. Euwe oude cultuur,schitterend. En alweer op eind bestemmingen. Genietse en we spreken elkaar snel. Xx
  5. Sylvie:
    16 mei 2019
    Leuke stad zo te zien en te lezen, en fijn dat het weer meewerkt!!