CHINA 2019 / Yangshuo

1 mei 2019 - Yangshuo, China

Dit keer geen supersnelle trein, maar met de bus naar Yangshuo.
Het oude busstation, vlak bij ons hotel, is vervangen door een ultra modern nieuw station 20 km buiten Guilin waar we met de shuttle bus naartoe gaan.

IMG_20190428_104442018

Daar aangekomen hoeven we niet lang te wachten voor we doorreizen.
Opvallend hier zijn de nieuwe snelwegen, waar bijna geen verkeer rijdt. In iets meer dan een uur arriveren we op het bus station in Yangshuo. Nu nog een half uurtje lopen naar ons hotel.

IMG_0321

In eerste instantie maakt het hotel een beetje verwaarloosde indruk en er wordt geen Engels gesproken. We krijgen een kamer op de zesde etage, zonder lift.
Ook al spreken wij geen Chinees, kunnen we toch wel duidelijk maken dat we hier niet blij mee zijn en lukt het ons een kamer op de tweede etage te krijgen.
De kamer is prima en van de vele hotels waar we tijdens onze reizen hebben geslapen heeft deze toch wel de meest bijzondere toiletpot.

IMG_0327

Yangshuo is een druk toeristen stadje en overal in de stad kun je de Karst pieken zien. Ook hier stroomt de Li rivier weer door het stadje.

IMG_0333

Alles is erg groen en dat moet ook wel, want het regent hier vaak en veel.
Het weerhoud ons er niet van om  een lange wandeling (12 km.) te maken.

IMG_0341

Buiten het stadje komen we geen toerist meer tegen en na eerst de rivier gevolgd te hebben, wandelen we door klein dorpjes en citrus plantages.

IMG_0344

Vooral manderijnen, maar ook sinaasappel,  pomelo en neffle. Deze laatste vrucht krijgen we thuis gewoon uit de tuin van de buurvrouw.

Gelukkig houden we het droog. Het lijkt erop dat het hier iedere middag om 15:00 begint te regenen en daarna de rest van de dag en nacht niet meer droog wordt.

P_20190430_110042

Vandaag is dit echter anders en regent het bijna de gehele dag. Na ons McDonald ontbijt, want ons hotel heeft geen restaurant, maken we toch weer een kort rondje. Dit keer grotendeels met paraplu op.

IMG_0324

Het hotel heeft wel een gezellige lounge, dus een middagje lezen is ook fijn. Het is tenslotte vakantie -:)

P_20190430_130457

Na regen komt gelukkig weer zonneschijn. Onze laatste dag hier, huren we  fietsen en maken een mooie tocht naar het dorpje Fuli.

IMG_0356

Heerlijk rustig en een prachtige omgeving. Om Fuli te bereiken moeten we met een pontje de Li oversteken. De schipper probeert ons nog een poot uit te draaien, maar na stevig onderhandelen komen we op een redelijke (toeristen)prijs uit.

IMG_0371IMG_0377

In Yangshuo zelf is het gekkenhuis door de dag van de arbeid. De meeste mensen hebben een korte vakantie van vier dagen. Wat drukte betreft lijkt het hier wel op Koningsdag in Amsterdam.

• IMG_0418
    IMG_0412

In het Yangshuo park heerst een gezellige sfeer en we beklimmen nog een van de heuvels voor een adembenemend uitzicht.

IMG_0428IMG_0431

1. Bob Tigchelaar:
    1 mei 2019
    Ondanks de regen hebben jullie al heel veel gezien en heel veel mooie natuur
    Maar de mooie wc.pot slaat alles.
  2. Charlotte:
    1 mei 2019
    Goed bezig met het wandelen. Hele mooie natuur vooral die karst gebergten zijn mooi. Wat een gave toiletpot, heb nog nooit zoiets gezien. Tja men probeert altijd wel een toerist een oortje aan te naaien 😟.
    het is niet anders, gebeurd over de hele wereld denk ik maar zo. Kreeg gelijk een goed gevoel bij de dame die aan het breien was....,😉, zo zou ik ook kunnen zitten met mijn haakwerk😃. Take care and have fun 😚
  3. Henk:
    1 mei 2019
    Het was niet die pot met goud aan het eind van de regenboog?
  4. Groet van Yvonne.:
    1 mei 2019
    Wees blij met de regen! Hier vanmorgen opstaan met een pak sneeuw. Kan je nagaan wat een temperatuur.
  5. Dot en Veronneke:
    1 mei 2019
    Ziet er mooi uit allemaal , wel jammer van de regen en eeehhhh....wat een schattige fietsjes 😂💋