CHINA 2019 / De rugzak toerist

21 april 2019 - Nong Chom, Thailand

Kennen jullie ze, die backpackers die op wereldreis gaan. We verbazen ons er steeds weer over als we ze zien lopen. Een grote rugzak, minstens 15 kilo op hun rug en een kleine rugzak op hun buik. Erg onhandig ook als je een trein of bus in stapt en ook niet ontspannen lopen, op zoek naar de perfecte A-frame bungalow op dat verlaten strand.

Pdzwx5MNoS0ws2od5tQLzf7DHC3C4A4N5dJwRy4N

Zo begonnen wij, ruim 30 jaar geleden dus ook. Grote rugzakken, die altijd nog te klein leken voor wat er in moest. Dat was dan wel in een tijd dat je niet 2000 boeken in je telefoon had staan. Dus een aantal boeken en een dikke L.P. reisgids, waren al goed voor minstens 3 kilo. De hygiëne in Azië liet ook nogal eens te wensen over, dus een eigen laken-zak mee. Voor de zekerheid nog wat extra ondergoed en shirts inpakken, want die wegen niet zoveel. Je kunt tijdens een trekking in Nepal natuurlijk altijd nog een gids en drager inhuren, maar daar zijn wij niet zo van. Ik zie ons nog lopen. We genoten zeker, maar die trekkings waren ook erg zwaar.

DSC03259

Een paar jaar geleden lazen wij een artikel met tips over het inpakken van je rugzak en het principe van 3 stuks. Dit betekend van ieder kledingstuk 3 stuks bijvoorbeeld ondergoed : 1 aan, 1 in de was en één voor de volgende dag. Wij hebben er 4 stuks van gemaakt. De vierde dag laten we onze vuile kleren wassen en moeten dan natuurlijk ook nog wat aan.

P_20190421_093448

Zo kan het dus ook en kunnen we nu met een kleine rugzak van ongeveer 6 kilo als handbagage en maand op reis, met extra een kleine camera-tas.

P_20190421_093128

1. Charlotte:
    21 april 2019
    Helemaal gelijk hebben jullie met het meenemen van bagage. Door jullie gaan wij tegenwoordig met veel minder bagage op stap......maar ja wij vrouwen hebben toch altijd iets meer nodig😟. En wat super cool hangt de mascotte. Leuk hoor, reis ik ook een beetje mee😘
  2. Sylvie:
    21 april 2019
    Haha mij lukt het inmiddels om onder de 15kg te komen en daar ben ik al trots op;-)
  3. Laura Touw:
    22 april 2019
    Slim, ben benieuwd of het bevalt.
  4. Henk:
    25 april 2019
    Ik zal je zus op cursus sturen. Nieuwe x-large koffers gekocht voor de VS. 2x23 of plus 2x11kg handbagage maakt 68kg totaal.