CHINA 2019 / Xingping

3 mei 2019 - Xingping, China

Xingping is een kleine plaats en heeft Nationale bekendheid door de afbeelding op de achterkant van het 20 Yuan biljet.

IMG_0457IMG_0458

De meeste toeristen bezoeken het dorpje als een dag tripje vanuit Yangshou, maar het leek ons leuk om er wat langer te blijven en hadden vooraf al twee nachten hotel geboekt.

IMG_0441

Achteraf wel een geluk, want door de voorjaarsvakantie kwamen we in een totale chaos terecht.

IMG_0464

Werkelijk tien duizende Chinezen, komen hier met bussen vanuit heel China naartoe. We dachten dat we gek werden tussen deze mensen meute. Bijna allemaal komen ze om even snel naar de rivier te hollen, daar een selfie te maken met de beroemde bergen op de achtergrond, om vervolgens een uur in de rij te gaan staan voor een boot tochtje.

IMG_0462

Terug aan wal nog even achter de man of vrouw met het vlaggetje langs de souveniers  winkeltjes en daarna weer met de bus de file in, om het dorp uit te komen.

IMG_0529

In de namiddag wordt het dorp weer een stuk rustiger.

IMG_0463

Ze weten niet wat ze missen, als ze zoals wij wat meer de tijd nemen. Nog geen kilometer buiten het dorp, kom je geen toerist meer tegen en zijn prachtige wandel wegen. De boeren zijn op het land aan werk en lachen ons vriendelijk toe en overal om ons heen groene berg toppen.

IMG_0487IMG_0499

1. Sylvie:
    3 mei 2019
    OMG, al die mensen!! Gelukkig hebben jullie ook mooie, rustige plekjes ontdekt!
  2. Mariska:
    3 mei 2019
    Chinese Volendam ! Woensdag met Daphne in A'dam gewest, ook daar stonden ze in een lange rij voor een rondvaart. xxx
  3. Dot en Veronneke:
    3 mei 2019
    Inderdaad wat een drukte !!! Hier in Amsterdam is het ook gigantisch druk. Lijkt wel of er ieder jaar meer toeristen komen rondom de Pasen. 💋💋
  4. Bob Tigchelaar:
    4 mei 2019
    Gelukkig hebben jullie de tijd genomen voor de wat mooiere en rustiger wandelroutes.Daar zijn al op getraind. Op naar de volgende avontuur. Xx
  5. Henk:
    9 mei 2019
    Ik denk niet dat China iets voor mij is. Als ik drie mensen voor mij heb bij de afhaalchinees vind ik het al te veel.