CHINA 2019 / Longji Titian

5 mei 2019 - Longsheng, China

Voor één nachtje waren weer terug in Guilin. De busrit van Xingping naar het zuid bus station  ging vlot en daarna weer op de shuttle bus naar het centrum. Toen de bus vertrok even grote paniek, omdat ik mijn cameratas in de andere bus had laten liggen.

P_20190421_093128

Snel weer de bus uit en gelukkig stond onze Xingping bus er nog met de camera tas op de plek waar ik hem had achter gelaten.

Dit keer hadden we een hostel geboekt. Het vorige hostel in Yangshui was erg eenvoudig. Dit hostel was echt super, zowel de kamer als de sfeer.

P_20190505_074241

Omdat het regende en we de stad al gezien hadden ook niet meer de deur uitgegaan.

P_20190504_200816

Pizza besteld, pool biljart gespeeld en de rest van de avond  gezellig met een Egyptisch-Oekrains echtpaar uit New York zitten kletsen.

Vanmorgen al vroeg aan het ontbijt. We hadden een bus ticket via het hostel geregeld naar Dazhai. Een mooie route van drie uur en we verruilen de Karst bergen voor de rijst terrassen van Longji Titian.

IMG_0582

Onze buschauffeur is niet alleen druk met het besturen van de bus, maar ook met zijn twee mobiele telefoons.

IMG_20190505_093026878_HDR

Om het gebied te mogen bezoeken moeten alle toeristen toegang betalen. We hoeven er de bus niet voor uit want de kaartjes ( ¥ 80 = € 11 p.p.) verkoopster komt gewoon de bus in.
De dorpjes in de bergen zijn niet met het openbaar vervoer te bereiken, dus we worden op een groot parkeer terrein afgezet.

IMG_0546

Uit onze bus zijn we de enige die hier blijven overnachten, alle andere gaan vanmiddag met dezelfde bus weer terug naar Guilin.

Nu moeten we nog  2 km. lopen en een paar honderd meter klimmen naar het Dragon's Den hostel in Tiantouzhai.

IMG_20190505_121836203_HDRIMG_0564

Het regent af en toe licht, maar we genieten van de wandeling en omgeving.

IMG_0574

De sfeer in het hostel is te vergelijken met een wintersport chalet in de Alpen en onze kamer heeft uitzicht over de rijst terrassen.

IMG_0570IMG_0569

1. Charlotte:
    5 mei 2019
    Gelukkig heb je je geluks mascotte bij je, zodat je tas er nog was
  2. Leandra:
    5 mei 2019
    Leuk zeg, ziet er goed uit!
  3. Dot en Veronneke:
    5 mei 2019
    Mooi gebied en mooie verblijven. En wat een geluk dat de cameratas nog op z'n plekkie stond. 💋
  4. Bob Tigchelaar:
    5 mei 2019
    Wat een geluk dat de bus er nog stond met cameratas. Leuk dat jullie goed gezelschap heb gehad.
  5. Marie-louise:
    5 mei 2019
    Wat handy dat de camera graag bij jullie wilde blijven🤪erg mooie stekjes doen jullie aan en de foto's zijn weer top! Fijne trip verder🥰😘
  6. Sylvie:
    6 mei 2019